Strony

czwartek, 3 lipca 2014

FIFA World


Każdy z was z pewnością zetknął się nie raz z grami typu FIFA, PES itp. Do niedawna nawet nie zwracałem na nie uwagi chociaż niejeden znajomy zachwalał owe tytuły. Nie zachęcały mnie również liczne reklamy w telewizji. Mogło by się wydawać, że działo się tak, gdyż nie lubię piłki nożnej, ale jest wręcz przeciwnie - lubię sobie pokopać z kolegami, nie jestem w tym świetny, powiedziałbym więcej, że wręcz przeciętny, ale sprawia mi to przyjemność. Wracając do tego, o czym ma być ten wpis: niedawno natknąłem się na darmową FIFĘ, więc pomyślałem: czemu by nie spróbować? Darmowa gra, nic nie tracę, więc sprawdzę czym ludzie tak się zachwycają.

Pierwsze uruchomienie gry i wybór nazwy swojego klubu - pierwsze schody :P Nigdy nie miałem pomysłów jak nazywać swoje postacie w grach, a drużyny tym bardziej, ale jakoś się udało. Następnym krokiem był pierwszy mecz. Sterowanie myszką i klawiaturą było w miarę intuicyjne, opis sterowania wyświetlał się na ekranie. Udało się! Wynik 1:0, więc nie było źle. Otrzymałem swoich pierwszych zawodników, na szczęście nie byłem w 100% zielony i wiedziałem, że muszę z nich złożyć swój zespół. Jeżeli ktoś z was grywa w FIFE 14 to FIFA World jest odpowiednikiem trybu FUT (FIFA Ultimate Team), czyli każdy z was może złożyć swój własny klub z zawodników z niemalże każdego kraju i drużyny. Pewnie nie raz chcieliście zobaczyć grających w jednym zespole np. Robarta Lewandowskiego, Neymara, Petra Čecha, Cristiano Ronaldo, Zlatana Ibrahimovića czy Lionela Messiego - w fifie World możecie to zrobić w 100% za darmo, chociaż nie będzie to proste, gdyż szansa, że trafią się nam oni w paczkach jest niewielka. Może najpierw krótko czym są paczki. Zacznijmy od tego, że za rozegrane mecze otrzymujemy monety, za które możemy kupić wcześniej wymienione paczki z zawodnikami lub zawodników na aukcji od innych graczy. W grze dostępne są trzy podstawowe paczki: brązowa, srebrna i złota - odpowiednio w paczkach znajdują się brązowe, srebrne i złote karty z zawodnikami, kontraktami, strojami, piłkami, kartami treningu itp. Jak się pewnie każdy domyśla, zawodnicy brązowi są słabsi od srebrnych, a ci od złotych (istnieje też kilka innych kolorów kart, ale na początek tyle wiedzy o nich wam na pewno wystarczy – resztę nabędziecie podczas gry). Lecz najpierw zaczniecie kupować zawodników i paczki musicie rozegrać kilka meczy, tak samo jak i ja to zrobiłem. Zanim się za to zabrałem, zajrzałem do opcji. Nie ma w nich za dużo możliwości, ale jest wybór sterowania, między innymi opcja „kontroler”. Z tego co zdążyłem się wcześniej dowiedzieć „na padzie gra się najlepiej”, ale niestety nie posiadałem żadnego, więc zacząłem grać na ustawieniu z pierwszego meczu, lecz tym razem przeciwnik reprezentował wyższy poziom. Na szczęście i tym razem się udało - pierwszy wygrany mecz z prawdziwym przeciwnikiem, pierwsze zarobione monety i wbrew mojemu wcześniejszemu nastawieniu do tego typu gier, bardzo mi się spodobało. Potem jeszcze rozegrałem kolejne kilka meczy i uzyskałem awans do wyższej ligi. Nie obeszło się oczywiście się bez remisów i porażek. W wyższej lidze zaczęły się schody, gra na myszce i klawiaturze zaczęła się robić niewygodna, przypomniały mi się słowa przytaczane już wcześniej: „na padzie gra się najlepiej”. Zdobyłem pada, ale pojawił się kolejny problem: rozmieszczenie i opisy przycisków z gry nie pasowały do tych na padzie; przyciski były pozamieniane, a gra w taki sposób była strasznie niewygodna. Wsparłem się więc na wujku Google ;) Znalazłem jak skonfigurować pada żeby działał w FIFIE World i teraz gra się o wiele lepiej (jeśli ktoś będzie miał z tym problem, mogę pomóc :)). I tak wciągnęła mnie FIFA, na którą wcześniej nie zwracałem nawet uwagi.

Podsumowując ten wpis chciałbym wszystkich zachęcić do zagrania w tę grę, gdyż naprawdę jest warta uwagi. Szczególnie polecam ją ludziom, którzy nie mieli nigdy styczności z tego typu grami, bo wbrew pozorom są one naprawdę bardzo dobre. W FIFIE jest jeszcze wiele niedociągnięć, ale nie ma co się dziwić, ponieważ to dopiero wersja beta, a błędy to normalna rzecz w tej fazie gry. Mógłbym jeszcze napisać drugie tyle o tej grze, ale pewnie bym was zanudził, więc tak już na zakończenie oceniam tę grę na poziomie bardzo dobrym i uważam, że warto się z nią zapoznać.



Tytuł : FIFA World
Data premiery: październik 2014 (Aktualnie otwarta beta dostępna na origin)
producent: EA Sports
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Strona oficjalna: KLIK

2 komentarze:

  1. Suuuper notka! FIFA to super gra! Polecam również! Pozdrawiam i życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis! Nigdy nie słyszałam o FIFIE World, więc fajnie było dowiedzieć się czegoś nowego. Myślę, że wypróbuję ją w wolnym czasie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń